Monday, July 20, 2009

Nemutnemut dan Syasya (dengan Bobo juga).


Ni sepupu nemutnemut, Sya namanya, Sya......Sya dalam percubaan nak berkenalan dengan BoBo nemutnemut.
Hampir berjaya.
Yay! Berjaya! Inilah saja masa yang sesuai untuk bermain dengan BoBo kerana.....
.....anak saya membongkang tak ingat donia walaupun jam sudah 7.30 pagi.

Sya dan nemutnemut. Anak saya dalam tidur pun boleh tahu Bobo dia sedang main dengan Sya, terus je nak tarik Bobo. Sabar jek Sya.
Hmm dah celik sikit tu...
dan.......terpejam kembali....
Nak main dengan Bobo? Boleh cuba lain kali eh Sya?
Sya tak heran dengan Bobo, ayah dia dah janji untuk belikan seekor beruang kutub dari Antartika.
Nemutnemut sikit punya baik dia landing, tak bangun lagi sayang na tidur dia...
Er...kami terpaksa mendapatkan khidmat Pawang@Bomoh bertauliah untuk mengejutkan Nemutnemut secara halus setelah cara kasar gagal dilakukan.




"Selamat menyambut@ menghayati peristiwa Malam Isra' Mikraj 1430"
.

9 comments:

eddie dewanaga said...

Malam Sabtu hari tu ada juga majlis ilmu di masjid sempena Israk Mikraj, lepas Isyak dan ceramah gua balik tak tunggu jamuan nasi tomato yg enak tu kerana sibuk nak pegi rumah bonda tercinta, bumbung rumah dia bocor dan hampir runtuh. (bahagian anjung tu)

Dalam masa seminggu mendatang ni, dah ada yang akan datang pasang bumbung baru.

berteromber said...

sya tu lain kali eja scha...baru anak milenium...huhu

Portdy said...

bronaga,
macam ni memang gua respek, takdak kisah makan pun....
ada orang datang majlis ilmu nak dekat time makan pun ada huhuhu

Portdy said...

broteromber,

ha'ah ek? boleh ekjas jadik milenium sikit ....hehe noted with thanks

Takilala said...

Nemut tu minum MILO ke apa dlm botol susu tu? Kalau MILO, baik hentikan. Bahaya bro minum MILO dlm botol susu tu, bikin rosak gigi budak woo.

Portdy said...

takilalasan,
nemut2 minum susu Fernleaf yg ada perisa coklat, bukan MILO...
harap2 ok lahh....

kucingorengemok said...

besor lagi bobo dari sya...

Portdy said...

fatorencat,
tu kamera trick, bobo takdelah besar mana sebenarnya.....

:: Cikgu Wiween :: said...

alaa comeinya budak berdua nih bergolek dengan beruang bobo. meh laa baring kat katil kakak wiween ni haa..bukan bobo aje ada. Bulat, bushuk, tompok, boncit..suma pun ada. ehhehhehehheh :p