Friday, January 30, 2009

Lawatan Sambil Belajar: One Night Stand in Hotel



One nite stand... heh heh

Pada satu hujung minggu baru-baru ini kami ada short trip ke Kuala Lumpur dan menginap di Hotel Concorde. Menginap di hotel? Pegi KL? So apa yang spesel nye?

Speselnya ialah itu my first time stay kat bilik mewah , Premier Executive, Premier wing , dan apa yang penting FREE pulak tu...apa yang penting ? kejesame.

Teruja lah jugak. Tapi tak lah sampai jakun macam tak pernah jumpa. But for me it was a cool experience .

Kami golongan marhaen,bukannya berada, bukan nya mangkat di julang. So nak afford room yang best2, lambat sikit ah kalau ikut logika.

Macam mana boleh free? Ini semua my sis-inlaw punya evil plan . Dia yang bertanggungjawab ke atas semuanya. Tapi tak perlu citer detail lah eh.


Peluang.


so here some pics:



pix: Dari tingkap bilik saya siang2 pukul 3 petang , nampak LRT punya track, ada Caltex sebelah sana. Seberang tu Hotel Shang Ri-la. Ni depan Jalan Sultan Ismail/Jalan Ampang saya pun tak sure. Tanya orang KL lah. Bawah hotel ni ada Hard Rock CAfe.


pix: Dari tingkap bilik saya malam jam 9. Nampak Menara KL. My nemut-nemut panggil menara kl ni bola terbang. Nice view.



pix: Our room, kami rent 3 room, so ni my bro-inlaw punya. Bilik besar. Bilik air besar, siap bathtub , bilik mandi dinding kaca gitu , ada section wardrobe siap ada alat ukur berat . Standard lain ada minibar, tv lcd, micro hi-fi dvd brand JVC yang mempunyai sound best. Kalau tahu tentu saya bawak mic untuk karaoke .



pix: Katil and the kerusi malas. Sungguh malas nak bangun kalau saya dah baring kat kerusi malas sambil tengok dvd dan makan potato chips.




pix: My lovelywife with dumbell. Ni gambar kat gym. Masa kami terhad. So many things to do, so little time. Jadi sempat ambik2 gambar jek masa nak balik tu. Tak dapat nak explore facilities yang ada.






pix: Warm up nak wat yoga macam dalam movie " Forgetting Sarah Marshall".


pix: My deary sis-inlaw jugak. Biras saya. Tengok dia ni cergas ke sana ke mari sampai saya lupa yang dia ni pregnant 7 bulan dah. Kuat betul. Anak Badang agaknye.

Gambar bawah ni kat Spicey Restaurant kat tingkat2 sebelah swimming pool.

pix: Tan Tin Tun




pix: Mr and Mrs Smith.


Selesai.

Short trip jek tapi sure bring a lot of memories.

Balik tu terus singgah Nilai 3, pekena Sup Berdengung, then window shopping tikar and carpet.Singgah Muar dan terus balik Pontian. Penat tapi puas. Cool.




"Until next time, folks!"



No comments: