Saturday, January 31, 2009

Lawatan ke Banda Hilir. Ke bot terbang Wonderpets!

Banda Hilir , Melaka.

Ada orang jauh datang berhajat nak naik Menara Taming Sari. Seperti biasa saya menunaikan saja permintaan mereka umpama jin dari lampu ajaib. Kalau tak kerana dia tak taulah bila saya yang duduk dekat ngan Melaka ni nak naik menara tu.

Jadi saya pun terjebak jua. Bukan kehendak hati saya.

Ni lah gambarannya:

pix: orang yang berhajat. Isteri mengandung dia pula yang mengidam bukan-bukan.

My nemut2 tak mau naik lepas pujuk cakap naik bot terbang baru lah dia ikut.



pix: Dah start naik. Audio berkumandang lagu2 Siti Nurhaliza. Alangkah bagus kalau mainkan lagu Inspirasi Taming Sari - Wings ...hehe ..

pix: Dataran Pahlawan. Hujung sekali tu Carrefour.


pix: Sekitar Banda Hilir . Masa ni audio dah start bagi maklumat berkaitan Landmark 2 yang berada di area berhampiran.

pix: Eye On Malaysia @ Melaka


pix: Kapal Flor de La Mar/ Muzeum Samudera. "Tiada secantik bahasa mu, Ku gubah lalu menjadi lagu ,Tidak setanding paras ,Wajahmu itu menjadi rindu" ececeh.


pix: Main entrance/operation office Menara Taming sari.


Lepas naik bot terbang kami naik bot sungai pula.

Ni namanya Melaka River Cruise.


pix: siap sedia nak masuk bot.

pix: bot lambat lagi gerak, ambik gambar dulu ah.


pix; dah start jalan dah, pirate of the Carribean. Saya namakan bot ni Flying Dutchmen.


pix: sarat bot ni , cuak juga saya. Takde life jeket macam kat Danga Bay.



pix: Say hello to another fellow pirate ships, 'The Black Pearl' . Arr! Arr!


Cool.

No comments: