Saturday, September 04, 2021

PENANTIAN - BLACKROSE ( INDONESIA VERSION)

Sepi di kamar ini
hanya lilin menerangi
beginikah Seksanya
Hidup dalam penantian?
Ditabir tirai malam
Ada insan
 kesepian...sendirian....

Setiap detik-detik ku lalui
Jiwaku gelisah membisu
Tetap setia menantimu
Bayanganmu entah di mana

Mengapa harus kita ditemukan
Kalau akhirnya meresahkan
Apakah aku satu persinggahan
Mengubat rindu... oh...

Kau dahagakan...
Ku kehausan...
Setitik rasa
Pada bayangan yang tak pasti... oh...

Kau nyalakan perasaan
Mengukir kemesraan
Mungkinkah ada sinar
Bersama impianku

Dan..telah ku duga
Suasana 
keindahan seketika
Aku tetap menanti mu

solo hj zulkiff

Setiap detik-detik ku lalui
Jiwaku gelisah membisu
Tetap setia menantimu
Bayanganmu entah di mana

Mengapa harus kita ditemukan
Kalau akhirnya meresahkan
Apakah aku satu persinggahan
Bayanganmu entah di mana

Mengapa harus kita ditemukan
Kalau akhirnya meresahkan
Apakah aku satu persinggahan
pengubat rindu

Kau dahagakan...
Ku kehausan...
Setitik rasa... oh...
Aku tenggelam...
Kehampaan...
Sendirian...

Setiap detik-detik ku lalui
Jiwaku gelisah membisu
Tetap setia menantimu
Bayanganmu entah di mana

Mengapa harus kita ditemukan
Kalau akhirnya meresahkan
Apakah aku satu persinggahan
Mengubat rindu... oh...

Mana sinaran ?...
Terangilah 
hidupku...
Tak sanggup lagi... aku... sepi...

2 comments:

Ijau D. Koceng said...

ooo... rupanya versi Indon, aku ingatkan sebelum ni "demo version" yang lain lirik ni

Portdy said...

versi untuk masuk pasaran Indonesia. Satu lagi yang ketarku ingat lagu Mungkinkah - Medicine. Lebih kurang saing²