Wednesday, February 03, 2016

DUNIA BIASA

Sedikit cerita tentang sebuah album yang saya cari dan kebetulan baru je dapat dimiliki.

Hukum menilai sebuah album (dulu keset sekarang CD) yang boleh dibeli pada saya sekiranya ada 3 lagu yang sedap sudah cukup. Apatah lagi kalau ketiga tiganya adalah single.

DURAN DURAN (1993)

Atau

THE WEDDING ALBUM.


Di zaman ini saya masih berada di Tingkatan 1 . Setiap hujung minggu akan tunggu MTV Top 20 di Channel SBC 5 (Singapore) untuk menonton video klip lagu lagu yang diminati . Antaranya lagu Ordinary World, Come Undone dan Too Much Information.







Yang paling bawah adalah cd single Ordinary World. Boleh kawan dengan The Wedding Album.

Lagu lagu yang lain sejujurnya saya baru dengar sekali saja. Tapi kedengaran sangat bagus!


Portnote:
Masih terngiang jingle radio RIA (singapura) dolu dulu...
"RIA RIA 89.7" Yang menggunakan latar  intro lagu TOO MUCH INFORMATION

6 comments:

Ijau D. Koceng said...

lagu too much information je takde dalam kompilasi duran2 yang aku ada...

berteromber said...

aku peminat Duran Duran tahun 80an...tapi album ni cuma tahu lagu Ordinary World dan Come Undone...

Portdy said...

Ijau; lagu ni consider Rare

Broterober; aku pulak susah nak hadam Duran Duran era 80s

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

Aku semua boleh hadam. Dah jadi tempoyak aje aku tak makan

Rafi said...

Ini album aku ada..oh memang enak lagu2 nya

Portdy said...

Shafid;
aku makan durian belanda


Rafi;
Durian ni memang sedap kan?