Thursday, February 26, 2009

Lawatan ke Nusajaya dan Gelang Patah, Johor.

The Johor State New Administrative Centre - JSNAC

Sebagai anak jati Johor yang bersemangat watan yang tinggi, saya dengan penuh wibawa merekrut adik ipar dan isteri dalam misi melihat Pusat Pentadbiran Baru Negeri Johor. Belum siap pun lagi tempatnya tapi dah ada beberapa bangunan penting yang dah tersergam indah.

Kebetulan tempatnya tak lah jauh dari kampung kami. Semangat berkobar-kobar nak tengok tempat baru ni. Kami memang macam ni, pantang ada tempat baru mesti nak pergi recce , bukan apa untuk pengetahuan am jugak. Tak gitu? Gitu gitu...

Ambik gambar lah...





Pix: Gambar jalan pun nak snap ke?






Pix: Design macam kat Putrajaya + Bukit Timbalan nye stail skit.



Pic: Macam dalam Mastika eak? Gambar tunjuk sesuatu cam ni.

Pic: Dataran Mahkota



Selesai majlis di Nusajaya kami bergerak ke Jeti Kampung Pendas.







Pix: Semangat eh adik ipar sorang ni. Tunggu hari jek ni.



Pix: Mentari Merah Di Ufuk Barat.

1 comment:

deaf_angel said...

kawasan jb cam jalan wong ah fook tu smua terjejas dah pasal kastam pindah..
agak2 kalo bangunan2 kerajaan pindah? jb terjejas lagi tak?