Thursday, August 24, 2017

songs in the key of x: music from and inspired by the x-files

1. Ketika di asrama sekitar 1995 dan 1996, teman rapat saya ialah walkman Sony (with megabass) dan keset.

2. Saya adalah pendengar tegar hard rock seperti Aerosmith, Scorpions dan Bon Jovi.
Ketika di asrama saya banyak diperkenalkan dengan muzik yang tidak pernah saya minati sebelum itu seperti Ramones, Spermbirds, Klover , Manowar (sekadar menyebut beberapa nama.

3. Saya sangat tidak suka bila didaftarkan di asrama. Ini sebab saya tidak dapat mengikuti rancangan kegemaran saya iaitu The X Files.

4. Mulder dan Scully. Dua watak yang cool ketika itu.

5. Seorang rakan telah meminjamkan keset  songs in the key of x: music from and inspired by the x-files, setelah dia tahu saya peminat siri itu.

6. Keset ini dan keset Nirvana Unplugged antara yang menjadi peneman ketika study malam. Kebetulan zaman itu zaman aliran alternative. This is an alternative katanya.

7. Walaubagaimanapun saya masih stick pada muzik hard rock, rock n roll dan 70s rock. Almaklumlah, hippies makan bunga.

8. Setelah 21 tahun kini saya berpeluang memiliki CD album ini dengan harga RM 15

9. My favourite will always Down in The Park, cover song performed by Foo Fighter.

10. And also Elvis Costello!





Some of the artwork and packaging.

8 comments:

Adi Herman said...

oh man this brings so much good memories to me too. aku suka lagu foo fighters tu.

Ijau D. Koceng said...

dulu roommate aku waktu kat usm pun ada beli kaset ni, tapi ntah tak terlintas pun nak dengar... mungkin sebab aku tak minat x-files kot

Portdy said...

Adi, memori zaman alternative.

Ijau; aku pun minat Dana Scully je hahahahahaha

deaf-angel said...

X files aku tak paham, ada satu episode je aku paham, ada orang sarkis, dia ada kembar kat bahu dia

deaf-angel said...

nasib Ijau tak berpuluh puluh post macam Ijau dan Berteromber, lama siot aku nak game backtrack baca satu2 haha.
Port the Crowded House packaging is super nice...

myownmind said...

Fav aku dari sini ialah Unmarked Helicopter dan Down in the Park laaa,,, Foo bantai lagu orang lain ....

Portdy said...

My own mind,

Yup FOOTOS cover lagu orang...
Sheryl Crow pun best gak

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

hello........









hello