Wednesday, December 17, 2008

Wann - Aku Dalam Teka Teki & Rimba Bebanan - Medicine








Wann - Aku Dalam Teka Teki

Ke mana lagi na
k kubuang langkah
Ke arah hilang terdengar mentari
Nun di hujung lautan terpancar jua
Semuanya
Telah pun aku langkahi
Sudah aku renangi
Namun di hati masih mencari

Sedangkan sungai ada muaranya
Begitu juga bumi dan paksinya
Tetapi hatiku kosong terbiar
Pasangannya
Dalam cahaya ku mencari
Bagai teka-teki
Di manakah cinta

Menerangi jiwa yang gelap gelita
Membuai aku yang terlena
Pesona antara yang nyata
Hadirlah kau hilangkan rindu
Dengan wajahmu di mataku
Biarlah bersatu

Biarpun hanya sekali
Namun kan terbukti
Biarlah menjadi rahsia abadi

Ke mana lagi nak kubuang langkah
Ke arah hilang terdengar mentari
Nun di hujung lautan terpancar jua
Semuanya
Dalam cahaya ku mencari
Bagai teka-teki
Dimanakah cinta
Menerangi jiwa yang gelap gelita

Membuai aku yang terlena
Persona antara yang nyata
Hadirlah kau hilangkan rindu
Dengan wajahmu di mataku
Biarlah bersatu
ooo...




Medicine - Rimba Bebanan



di tadbir tirai ini
terlerai sudah
tersepit dahan patah
dilayar terlena
sang unggas berlalu
lemah longlai disana
melakar senja merah
di bahtera derita

keindahan membeku
dalam kerinduan
melafazkan kasih
meniti harapan
kembang kian layu
menerkam bicara
yg sering mencengkam

dimanakah dikau
kemana arah mu
di hujung rimba ini
ku terlemas pilu

biar cinta
itu ditakdirkan
biar cinta itu menanggung bebanan

tidak ku rasakan
detik kehancuran
menanti bicara
yg tak kesampaian

mengerti wahai kasih ku
dlm kesetiaan menanti mu
mengalirkan hiba
di pesona rindu
meniti asmara mu

biar pun terlontar
segala-galanya
memamah dijiwa
yg tak berdaya
kini ku terpaksa
ibarat mimpi ku
di siang hari


(siapa yang tahu nama penyanyi ni? yang pasti bukan suara ijam ni..)

No comments: