Thursday, January 09, 2014

SCORPIONS MTV UNPLUGGED IN ATHENS

Salam 1Malaysia
Salam 1Athens


Saya mulakan karangan saya dengan kesimpulan:

"Kalau album live Scorpions itu ada lagu BORN TO TOUCH YOUR FEELINGS
saya akan terus beli , tracklist lain dah tak penting lagi."



Ok, rilisan termutakhir dari Scorpy,  SCORPIONS MTV UNPLUGGED IN ATHENS

ada 2cd, mengandungi hampir 24 lagu, harga RM 45 je.
Berbaloi kata saya, kata anda ? Anda katalah sendiri.


Overall, ini adalah MTV unplugged punya produksi,
kat tepi cd pun dah warning " ...plus special guest"  so anda dapat expect yang
Scorpy akan bawak hampir satu kampung rakan-rakan  bersama mereka di atas pentas.

ok saya tak gemar musician sekampung ni tapi selagi solo2 penting band member yang tapau kira boleh diterimalah.



 track list:  yang dalam bold adalah lagu baru

‘Sting in the Tail’                        -  wah ! opening pakai lagu album yang latest. bagus ni.

‘Can’t Live Without You’

‘Pictured Life’                            -    lagu ni digandingkan dengan  speedy coming ...puhh!

‘Speedy’s Coming’

‘Born to Touch Your Feelings’  - saya menangis masa dengar part sajak terakhir tu.

‘The Best Is Yet to Come’         -   eya eyo!

‘Dancing With The Moonlight’

‘In Trance’                                  -  kemuncak pertama eargsm saya.

‘When You Came Into My Life’ -  WOahhh!!! nasib baik tak bawak A Moment in a million years.

‘Delicate Dance’

‘Love Is the Answer’


‘Follow Your Heart


Send Me an Angel’                  - versi ACCOUSTICA lebih baik

‘Where the River Flows’            - kenapalah tak bawa versi asal saja . Accoustic juga.

‘Passion Rules the Game’          -  BEST!

‘Rock You Like a Hurricane’ - better than ACCOUSTICA version

‘Hit Between the Eyes’

‘Blackout’                              - dammn ! langsung tak leh teka pada awal minit pertama lagu ni.

‘Still Loving You’                 - piano based version.

‘Big City Nights’                   - dah berapa kali eargsm lah kali ni.

‘Wind of Change’                   -  strip down version. Saya benci Rudolph Schenker meminimizekan
  solo lagu ni.

‘No One Like You’

‘When the Smoke Is Going Down’   - lagu penutup konsert mereka sejak kebelakangan ini. Cuma
 kenapalah malas sangat nak solo?






bagi peminat A-ha macam Broteromber, Deaf, dan Shafid...mesti suka  sebab ada MORTEN HARKET!

Nak tengok video clip concert ni? Banyak kat Youtube, silalah gugel.

VERDICT: Anda boleh abaikan Comeblack tapi anda tak boleh ignore album ini. Recomended!

7 comments:

deaf-angel said...

Aku nak tangkap 2 cd band rock , cd scopions ni ngan def leppard main kaberet kat las vegas tu. Dvd def leppard aku tak mau beli, phil collen cam bapok gym tunjuk musel.

Rafi said...

Born to touch your feelings memang susah nak jumpa diorang main live..tq review bro..taktau pun scorpions ada album baru lagi..

Ijau D. Koceng said...

"kenapalah malas sangat nak solo?"

mungkin diorang lagi suka kawin kot? (hahaha, apa aku komen ni? lari tajuk)

Portdy said...

deapp;
2 cd tu memang must have lah.
by the way Phil Collen dah macam dalam movie Magic Mike.

RAfi;
satu lagi aku geram kenapa depa tak nak perform "Believe in Love " live?

Ijau;
thats why I prefer Guitarist bujang!

Adi Herman said...

Guitarist bujang selamat ada tak?

berteromber said...

aku ada terbaca lagu ‘Wind of Change’ tu dorang rakam 2 kali pasal 1st time Morten Harket salah masuk...heheh..

btw..cd ni saya misti piley!...

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

Kau Aha aku yeeee. Nanti kau